sponser

Friday, April 26, 2013

My precious iris ~Melur jelita a.k.a Divas MJ





salam smlm akak ke  Pwtc Ada pesta Buku ,nk jumpa my feberet novelys Divas melur  jelita..Mmg suke Sangat penulisan akak divasss seorg ni ..ayat Mmg x pawor but bleh menggoncang jiwa.

Ok ,Antara  novel divas melur jelita ni akak berkenaan di ati adalah :-

Awak suke saya tak? Asst
Watak:Hilman Yong  Intan zulaikha



 I Love u Stupid"ilus
watak: frman-abg pedas divasss iris

***ha amik ko title pun dh Ganas, cite Mmg best gila Lah.novel tebal nk mampus ko..dlm 1400 m/s

Ya ampun! nk dijadikn cite smlm akak p la Pwtc nk jumpa Divas Mj .punya la ramai umat manusia kerumon dia ...akak dh mula nk tangis coz novel terbaru MJ yg akak tunggu-tunggu Selama sebulan Lebih Abis  stock  ..I'm lost at pwtc..nk nangis pun ade ,menjerit pun ade ..nk makan org pun ade.last akak naik atas makan laksa ..termenung 1/2 jam,mengenang Nasib ..ni semua pasal "mypi" novel terbaharu segar panas dry ladang "divas MJ"

                              "My precious iris" aka ~mypi ~

Sepasang baju kurung putih gading untuk akadnikah. Papa pilih dari kain yang paling bermutu dari gedungnya. Mama kata pakai saja baju akadnikah bersama Aidan dulu kerana kesuntukan masa. Tapi aku enggan. Nama Aidan tetap meninggalkan kenangan terindah yang aku tak mahu usik. Dia istimewa dengan caranya. Firman istimewa dengan caranya. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan. Kerana kelebihan dan kekurangan itulah, mereka mendidik dan mendewasakan aku dengan cara  masing-masing. Mengindahkan hidupku dengan persona dan cinta mereka yang tersendiri.

“ Masa adat merisik dan meminang, Iris tak perlu keluar. Duduk saja dalam bilik. Nanti mama Firman naik sarungkan cincin.  Masa nak akadnikah nanti, mama panggil turun.”

Setuju saja. Hati berdebar. Papa dan mama sangat sporting. Mempermudahkan urusan keluarga Firman. 3 majlis dalam satu hari, dua keraian dalam dua hari dan dua keluarga berkumpul dalam satu rumah. Firman sekeluarga , papa tempatkan dalam  rumah tetamu yang hanya bersambung dengan banglo kami. Di situlah mereka sekeluarga tinggal sejak pagi tadi. Beberapa jam lagi aku akan menjadi hakcipta terpelihara Firman tetapi rindu kepadanya sudah menggunung. Ku lepaskan rindu itu kepada beg pakaian kecil Firman yang dimasukkan ke dalam bilikku pagi tadi. Aku mengambil peluang mengemaskan pakaiannya sambil mencium bajunya. Berangan dipeluk dan dicium oleh Firman.

“ Kak Iris! Kak Iris! Mereka nak naik. Pose! Pose!”

Pose apa?! Buat terkejut aku je dengan jeritan halus keriangan Azalea dan Azella. Tercungap-cungap mereka naik dan sibuk mengarahkan semua orang pose dan pause. Tahan nafas! Aku tergelak gelihati dengan keriuhan semua sanak saudaraku dalam bilik yang telah dihias indah. Aku didudukkan atas katil, dibetulkan tudung dan layahku, tiara dikemaskan danfinal touch up. Pose and pause!
” Nanti dulu!!!!!!!”
Photo


Begitu lah skit sedutan  Nya skit ...sinopsisnya di sini ya

At Pwtc ,...
Hakak dh xde ati mau riki2 tempat lain ..last call masuk  bilik Karyn seni pkl 2 ptg,TGk x ramai org Sudah,alhamdulillah , xdpt "mypi"dpt peluk :Divas MJ" pun jd Lah..hakak huluq  Asst n Ilus(yg akak bwk dry umah) .divas Mj sign n dapat gift dry divass Mj .ok ati berbunya2 dan mahu pulang Tanpa "mypi" . but Sudah cukup utk akak pulang Dgn puas ati ..I love u stupid melur jelita




Update 25/8/18
Melur jelita dlm kenangan .dia telah tinggalkan kita dgn karyanya yg cukup mengcengkam jiwa raga
Al fatihah

                     Firman love iris
                        Niza Abg pedas
                      

Terbaharu :hakak dh dpt mypi p blk ari ahad
now mypi dlm gengaman yahoooo!!!!!!

4 comments:

sponser