sponser

Tuesday, April 30, 2013

Makanlah nasi klu nk kurus ya

MAKAN NASI TAU,JGN MENTEKEDARAH MCM PAKCIK KT ATAS NI

 Makan NASI kalau nak KURUS [cara HERBALIFE]
assalamualaikum & salam sejahtera~

Betul! Tajuk akak Tak tipu.Mente lah NASI kalau nak KURUS angat [cara HERBALIFE]
ni Perbualan antara Haaka dengan Coach}

Coach : Ai! Tak turun banyak minggu ni.

Akak cun:Tu la minggu pertama, 4 hari je dah turun 1.5kg. Sekarang tak turun plak :(

JURULATIH: You ada bersenam? Makan ikut Jadual yang saya bagi?

akak cun: Ada, 30-45minit sehari. Saya ikut jadual. 4 hari ni saya tak makan nasi, saya makan sandwich.

JURULATIH: Ai! Kenapa tak makan NASI? Patut la. You kena makan NASI.

akak cun: Saya makan ROTI WHOLEMEAL,2 keping je. Kenapa tak boleh?

JURULATIH: Dalam ROTI ada serbuk penaik dan dia akan mengurangkan pembakaran lemak. Karbohidrat dalam NASI lebih baik untuk pembakaran lemak.

akak cun : oh! ye ke. Bukan NASI yang memperlahankan pembakaran lemak ke?

JURUKATIH: Ye. Macam saya, kalau makan NASI lagi cepat pembakaran lemak. Nanti makan NASI, ok.

akak cun : okeh.ngehngeh :)


Ini la dia JADUAL PEMAKANAN yang diberikan oleh JURULATIH saya. Saya ambil SHAKE semasa SARAPAN dan MAKAN MALAM. Makanya saya MAKAN TENGAH HARI seperti biasa. Tak kisah sebenarnya nak ambil SHAKE ni waktu MAKAN bila pun yang pentingnya 2 kali sehari. Ikut ketahanan masing-masing.

Kita perlu BIJAK semasa memilih menu untuk MAKAN TENGAH HARI. Jangan jadi seperti akak. Jika difikirkan semula, ada betulnya juga. akak pernah terbaca artikel yang mendakwa 2 keping ROTI bersamaan sepinggan NASI. Aiseh! Kenapa la boleh terlupa nih. Sedangkan JURULATIH menyarankan agar nasi di ambil separuh pinggan (kalau sikit daripada tu lagi bagus). Kita hanya perlukan sedikit karbohidrat sahaja untuk menggalakkan pembakaran LEMAK.

TIPS pemilihan MENU SIHAT (tengah hari / malam):

    Nasi (separuh) + 2 jenis sayur (kukus/ rebus/ sup-tanpa minyak) + ikan (kukus/ rebus/ sup-tanpa minyak/ panggang-garam sahaja)
    Bihun Sup (beli-jgn makan kuahnya...buat-rebus tanpa minyak)
    Makan di KEDAI (ambil IKAN masak KARI, tapi ambil IKAN sahaja sebabnya kuahnya berSANTAN-masakan yang lain selalunya berMINYAK dan berGORENG)
    Dilarang: -SAMBAL (cili: kalori tinggi); berGORENG; MAKANAN LAUT (kalori tinggi); IKAN BAKAR (kedai-sebab diperap dengan GULA dan berMINYA...sebaiknya buat SENDIRI); ROTI PUTIH; Makanan RINGAN (sosej, nugget,burger, keju, pizza)
    kesimpulannya lebihkan SAYUR dalam HIDANGAN.
    Elakkan makan yang MASAM2 kerana akan menyebabkan rasa LAPAR.
    sekiranya LAPAR diantara waktu MAKAN, makanlah buah SUNKIST (mengandungi kandungan serat yang tinggi dan membuatkan kita rasa KENYANG)  atau pun EPAL.

Kenapa saya pilih HERBALIFE?

    Protein SHAKE yang sedap.
    Boleh makan NASI.
    Mempunyai JURULATIH PERIBADI yang mengajar saya bagimana untuk mengamalkan GAYA HIDUP SIHAT.

KESIMPULANNYA

HERBALIFE mengajar KITA untuk mengamalkan GAYA HIDUP SIHAT. Sekiranya kita dapat mengurangkan BERAT badan TANPA BERSENAM, kemungkinan BESAR kita KURANG SIHAT. Bagaimana untuk mengukur tahap KESIHATAN? jawapannya UMUR BIOLOGI.  (umur organ dlm badan ek )
Sekiranya UMUR BIOLOGI semakin berkurang, ia menunjukkan kita semakin SIHAT. Kunci utama dalam menurunkan berat badan adalah DISIPLIN dan BERSENAM. Walau apa produk pun yang kita amik n pilih tetapi tidak berDISIPLIN dan berSENAM kita tidak akan dapat hasil yang diIDAMkan dan berkemungkinan BESAR kita KURANG SIHAT.dan badan jd YOYO,,ini semua poyo!!!!!!

Jadi makan lee nasi ye
Give yourself the gift of good life

No comments:

Post a Comment

sponser